dinsdag 2 september 2014

Succesvolle samenwerking met Jan-Peter Bogers voor 'Versimpel herhaald!

Eerder dit jaar werd ik benaderd door trainer/coach Jan-Peter Bogers, dit voorjaar genomineerd voor de titel Managementboek van het Jaar met zijn boek 'Versimpelen'. Een leerzaam, leesbaar en vooral erg leuk, want praktisch boek over hoe je projecten kunt realiseren zonder 'gedoe'. Een boek, waarbij ook een (gratis) set verkrijgbaar is van digitale PDF's met in totaal 10 Extra Tools, tips en trucs over hoe je heel snel en heel simpel kunt .. juist: Versimpelen. Twee PDF's, met illustraties van mijn hand!



Versimpelen: het boek over 'geen gedoe'
'Versimpelen', het boek maar vooral de filosofie achter het boek, gaat er vooral over hoe processen van overbodige, vaak nodeloze complexiteit te ontdoen, om hoofd- van bijzaken te scheiden, om prioriteiten te stellen. Een soort ''Help, ik heb hier een project, wat moet ik er mee!'' - maar dan om juist te voorkomen dat je in dat stadium geraakt. Zodat het niet alleen leuk blijft, maar vooral beheersbaar en realiseerbaar. Want hoe vaak komt het niet voor, dat een project, na een frisse, enthousiaste start, verzandt in een onbegaanbaar moeras van processen en procedures, regels en wetten en andere bureaucratische zegeningen. En het uiteindelijk eindigt als een soort half-half-half-fabrikaat waar eigenlijk, uiteindelijk, niemand gelukkig mee is. En iedereen alleen maar kritiek heeft op het eindresultaat - en op elkaar.


Zoals ik al eerder schreef in deze blogpost, wie mij een beetje kent, mijn aanpak en werkwijze, weet dat ik daaraan een gruwelijke hekel heb. En daarin vonden Jan-Peter en ik elkaar. Dus toen hij mij benaderde om, in navolging van Bas Bakker, bekend als ''De Betekenaar'' en de illustrator van het boek 'Versimpelen', illustraties te leveren voor de eerste extra (gratis) downloadable PDF, zei ik natuurlijk: ''Ja''. Een paar koppen koffie en wat chatsessies later, was de eerste set Extra Tools 1 t/m 5 een feit. Met daarin twee illustraties van mijn hand. En eentje die het net niet gered heeft maar wel online gebruikt is. Sindsdien is 'Slagroom op de Spruitjes' hard op weg een gevleugeld begrip te worden.


Dat snelle schakelen was de basis voor het vervolg van de samenwerking voor de nieuwe PDF Extra Tools 6 t/m 10. Waarin maar liefst 8 Witty Illustraties! Uiteraard is het de bedoeling dat iedereen massaal de PDF's gaat downloaden, dus ben ik zuinig met het plaatsen van de previes maar hierbij alvast een teaser. Wat, is de vraag, heeft dit onderstaande beeld in 's hemelsnaam te maken met het 'Versimpelen' van projecten en over welke tool zou het gaan?

Nieuwsgierig naar het antwoord? Meer weten over Versimpelen? Klik hier voor het GRATIS inkijk-exemplaar van het boek en de twee PDF's met Extra Tools - en volop Witty Illustraties!



Van (ver)Beeldkracht naar Daadkracht!
Deze manier van illustreren, het inzetten van mijn artistieke en beeldende talenten om de visie van iemand anders visueel vorm te geven, past precies binnen de nieuwe koers die ik met de zakelijke diensten van mijn bedrijf TWC wil opgaan. The Witty Creative | Coaching Network (TWC Network) zal vanaf NU veel meer gebruik gaan maken van mijn gecombineerde visuele-communicatieve vaardigheden. De optimale combinatie van de communicatieprofessional en de ondernemende kunstenaar. Nieuwsgierig? Binnenkort meer.

Lees alvast de aankondiging op mijn TWC Network blog en waarom sommige pagina's af en toe van dat blog ''onder constructie'' zijn.


 
 






 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten