maandag 5 september 2016

Proud at my interview for the Dutch version of 'The 'Big Issue''




(Please scroll down for an English summary of this post)

''Ondernemende Rotterdamse Stadsnomade''', staat er boven het interview met mij dat staat in de meest recente september-editie van het Straatnieuws Rotterdam-Den Haag. Een weergave van een mooi gesprek dat ik had met één van hun medewerkers, Kim Meeuwissen. Een gesprek over overleven en ondernemen als dakloze. Want dat ben ik, uiteindelijk, na ruim een jaar geleden door een optelsom van omstandigheden mijn huis te zijn kwijtgeraakt, nog steeds.

Een jaar waarin veel is gebeurd, zowel privé als professioneel. Waarin ik diep viel, maar niet in een bodemloze put. Waarin ik ik ontdekte dat een harde landing ook een onverwacht warm bad kan zijn. Waarin veel tegenzat, maar uiteindelijk nog veel meer mee. Een bewogen jaar vooral, dat mij het inzicht bracht wat ik wel en niet wilde, met mijn bedrijf, en vooral hóe niet, en hoe dan wèl.

Het jaar waarin ik er achter kwam dat mijn ''rock bottom'' niets anders is dan mijn ''solid foundation''.

Want hoe dieper je durft te vallen, hoe dichter je bij de kern komt van jezelf. Van wie je bent, en waar voor je voor staat. Van wat je wil, en wat je kan. En waar jij het verschil kan maken. Als mens, voor jezelf, voor je vrienden, voor de wereld om je heen. Als ondernemer, voor je bedrijf en voor je klanten en opdrachtgever, voor de mensen met wie je samenwerkt.

Daarover schreef ik al eerder, op dit blog; en legde ik een deel van mijn reis vast in mijn Witty Art Book 'My Life In Limbo' - waaraan ik nog steeds, zij het met iets onregelmatiger tussenpozen, blijf werken.

Daarover vertel ik iets in dit interview voor deze meest recente uitgave van Straatnieuws Rotterdam-Den Haag, vanaf 1 september gedurende een periode van 3 weken te koop is bij de verkopers van dit magazine, allemaal, net als ik, dak- en thuislozen.

Daarom mijn oproep aan al mijn volgers en vrienden van Witty Art & Witty Projects: Ga naar buiten, als je kan, ga naar zo'n verkoper, en kóóp die krant.

Het kost maar een klein bedrag. En mocht je meer kwijt kunnen en willen, schroom dan niet dat te doen. Mocht je niets meer kwijt kunnen of niets kunnen missen, doneer dan een vriendelijk woord, een kort praatje, een glimlach. Die laatste zijn gratis, en levert je misschien zelfs meer op dan je denkt.

Waarmee ik maar wil zeggen: Be Kind. Het kan een wereld van verschil maken.

(English version below this picture)



Recently, I was interviewed for the monthly paper Straatnieuws Rotterdam-Den Haag, a magazine published on behalf of and sold by homeless or vulnerably housed people. And I have no shame in admitting out in the open that I am one of them - and have been so for just over a year now, after having been forced to sell my house.

As followers of Witty Art will know, I previously blogged about the turn of events that uprooted my whole private and professional life and the enormous impact it had on me. It forced me to take a couple of steps back and to look at my life, both as a person as well as a creative professional - a creator of art.

A year has passed since I had to leave the place I called my home. A year has passed since I began my life as a 21st century city nomad. A year of confrontation and inner conflict, of almost crippling self doubt and a painfully low self esteem. A year of hitting rock bottom and hitting it hard.

But also a year of newly found love. Of new friendships and rekindling old ones. Of finding help and support in the most unexpected of places. Of not only confrontation, but more so challenges and, thus, changes. Of loss, yes, but more so of being enriched. Of letting go of old ideas, embracing new ones, new plans, new visions.

A year, in which I discovered that my ''rock bottom'' is nothing else but my own solid foundation - on which I will rebuild my life and my work.

These are the things I talk about in this interview. About living AND working as a homeless person. Because you see, I never EVER stopped working. I  never stopped creating Witty Art, I never stopped doing Witty Projects. Never in this whole year the thought of stopping crossed my mind - not even once. And it never will. It's what kept me going - that, and the (sometimes) overwhelming support of some really special persons in my life.

It;'s stuff I blogged about before, as I wrote about my Witty Art Book 'My Life In Limbo' (which, as a matter of fact, I am still working on, albeit on a far less regular basis) It's stuff I talk about in this interview. So I hope many of my followers who live in the The Hague-Rotterdam area will buy one or more copies - and by doing so help another homeless person to make a bit of a decent living. And, if for some reason they can't or won't (each and everyone to their own), I do hope they will at least donate that one thing that, perhaps, does not always come easily but we so easily take for granted too. That one thing that goes a long, long, LONG, way. 

Kindness.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten