maandag 8 april 2013

Witty Art toegetreden tot Galerie Diana Lepelaar

Met ingang van januari dit jaar ben ik toegetreden tot Galerie Diana Lepelaar. En daar ben ik heel blij mee, want Diana Lepelaar is een galeriehouder 2.0 of misschien zelfs 3.0. In ieder geval helemaal van nu want: pro-actief, ondernemend en van het samenwerken. Diana werkt met een groep van zowel vast exposerende als online kunstenaars en betrekt hen actief bij het bedenken en organiseren van projecten. Zo organiseert zij naast exposities in de galerie en in Kunstcentrum Haagweg4 ook andere projecten, bijvoorbeeld i.s.m. het Japanmuseum Sieboldhuis en, binnenkort, in het kader van de Leidse Signatuurweken, het kunstfietsenproject 'Velo Signatures'.


In december vorig jaar deed ik mee aan de kunstwedstrijd 'Inspiring Spirits', georganiseerd door Galerie Diana Lepelaar in samenwerking met het Sieboldhuis. Voor deze wedstrijd konden kunstenaars werk insturen gebaseerd op het thema 'Spoken en Geesten' en maakten zo kans op een expositie in het Sieboldhuis (tegelijkertijd met de grote Tikotin tentoonstelling) of in Kunstcentrum Haagweg 4. Een thema, wat mij bijzonder aansprak.

Mijn inzending voor deze wedstrijd was 'H(a)unted #1'' in, een werk op het voor deze wedstrijd verplichte, en voor mij weer nieuwe, 30 x 30 formaat.


Dit werk werd door de jury, bestaande uit Roos van Put (Kunstbeeld, Gijs Stork (conservator Keukenhof Kasteel), Pieter Berkhout (directeur Kunstacademie Haarlem) en Kris Schiermeier (directeur Japanmuseum Sieboldhuis), geselecteerd voor de groepstentoonstelling in het Kunstcentrum Haagweg 4, waar gedurende twee weken in december te zien was. 


Tijdens de drukbezochte opening op zaterdag 15 december, onthulde Diana Lepelaar zelf het nieuws dat ik met mijn inzending een eervolle vermelding had gekregen van de jury plus een uitnodiging tot toetreding tot haar galerie. Een uitnodiging die ik natuurlijk van harte aanvaard heb.Uit de handen van Kris Schiermeier ontving ik ook nog de catalogus van de Tikotin-tentoonstelling, die destijds in het Sieboldhuis te zien was en die de directe aanleiding was voor de kunstwedstrijd.


Ik kijk uit naar mooie en inspirerende kunstprojecten om zelf aan mee te doen. Zo staat er in ieder geval een groepsexpositie op het programma, en wie weet, nog wel een keer een heel nieuw samenwerkingsverband.

Neem hier een kijkje op de website van Galerie Diana Lepelaar en lees alles over de komende exposities, projecten en haar Vriendenbeleid.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten