zaterdag 1 oktober 2016

De PDF van mijn Straatnieuws-interview is online!

(for my English followers, please scroll below for a brief summary of this blogpost)

In een vorige blogpost schreef ik over het interview met mij voor Straatnieuws Rotterdam-Den Haag, het maandelijkse magazine over, met en voor dak- en thuislozen. Goed nieuws voor diegenen die 'm gemist hebben: de voorlaatste editie van Straatnieuws, met daarin het interview met ondergetekende, staat nu online!

De PDF is nu beschikbaar via de Straatnieuws-website of hier op dit blog.

Voor diegenen die liever meteen het interview met mij willen lezen, zie hieronder of download de PDF er van hier op dit blog.



Nogmaals veel dank aan interviewer Kim Meeuwissen voor de kans om mijn verhaal te mogen doen en het respectvolle en integeren wijze optekenen daarvan. Want, het is zeker niet altijd makkelijk om zo open en eerlijk over mijn situatie te kunnen, te mogen zijn. Hoewel ik altijd positief probeer te blijven en mij realiseer dat mijn situatie niet onoverkomelijk is en het altijd stukken erger kan, is het net zo goed een continu uitdaging om de kop niet te laten hangen en vooruit te kijken.

Zonder de steun van een aantal bijzondere personen zou ik dat ook niet zeker niet gekund hebben - en nog steeds niet kunnen. Want het is nog niet gedaan. Ik ben zeker op de weg terug, en uitermate gemotiveerd om te blijven ondernemen en vanuit dat ondernemerschap bij te blijven dragen aan weliswaar ludieke maar ook maatschappelijke relevante projecten, zoals ik doe met en voor Studio PuRRR, Dogparade010, Stage Alliantie en 010StageMarktplaats, Radio Brasa, de Zorgvrijstaat Rotterdam-West, etc.- ik ben er nog niet.


En bij alles houd ik in gedachten de inspirerende quote uit de zogenaamde speech van auteur J.K. Rowling voor de jaarlijkse meeting van The Harvard Alumni Association in 2008, getiteld: “The Fringe Benefits of Failure, and the Importance of Imagination,” at the Annual Meeting of the Harvard Alumni Association:

“Rock bottom became the solid foundation on which I rebuilt my life.”

En daar kan ik me alleen maar een volle 100% bij aansluiten - net zoals bij al het overige uit deze speech, die het belang benadrukt van durven en kunnen falen; en van de verbeelding als bron voor nieuwe inspiratie en inzichten. Bekijk de volledige speech hieronder.



For my English followers: In a previous blogpost I wrote about the interview with me that was published in the Dutch version of 'The Big Issue''': the monthly paper Straatnieuws Rotterdam-Den Haag, a magazine published on behalf of and sold by homeless or vulnerably housed people. Now that a new issue has been released, the edition featuring my interview has been published online, too. Unfortunately, this interview is in Dutch only for now, but I am working on a translation or at least a brief summary of it in English.

But, what I can and will share with you now, is the fact I drew much inspiration and strength from a quote from author J.K. Rowling, when she delivered her Commencement Address, “The Fringe Benefits of Failure, and the Importance of Imagination,” at the Annual Meeting of the Harvard Alumni Association:

“Rock bottom became the solid foundation on which I rebuilt my life.” 

Speaking from having been and still bouncing back from my very own rock bottom, I could not agree more. 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten