maandag 10 juli 2017

Nieuw project, nieuwe expo: Museum van de Wijk! (natuurlijk mèt Witty Art)

(Blogpost in Dutch, will definitely dedicate a post in English to this topic later on, stay tuned)

Momenteel ben ik druk bezig met de voorbereidingen van een bijzondere groepsexpositie, die ik zelf mede organiseer en waaraan ik natuurlijk ook meedoe met mijn Witty Art:

Het Museum van de Wijk: Makersexpo in het kader van Maak Het Mee 010 vindt plaats van 15 juli t/m 30 september 2017 in Toko 51 aan de West-Kruiskade 51 en presenteert tekeningen, schilderijen, prints, objecten, meubels, kleding, sierarden, accessoires en presentaties door Jaap de Korte, John Vandergalien, Wolbert van Dijk, Rio Holländer, Snotnose, Mireia, Amine van Lieshout/BagMe, Margo Ramp, Diana van Wijk, Judith de Leeuw/JDL Streetart, Donovan Spaanstra, Esther Schoonhoven, Lenny O., Johan de Korte, Piet Hein, Robin Hendriks, Francisca Ghiraw, Laura Ketting, Akke Haarsma & Cursisten - en mijzelf.



Voor het Museum van de Wijk, dat ik organiseer onder de vlag van TWC Projectwork (mijn projectentak, zeg maar), werk ik samen met Cretopia Rotterdam. Dit Museum van de Wijk is een showcase van makerstalent uit (voornamelijk) Het Oude Westen en vindt ook deels plaats in het kader van Maak Het Mee 010, de lokale makers movement in dit deel van Rotterdam, waarvoor ik me al sinds 2015 inzet samen met de Cultuurscout Centrum, Menno Rosier.

Op dit blog kun je overigens meer lezen over de eerdere exposities binnen het kader van Maak Het Mee 010, die ik organiseerde en waaraan ik natuurlijk ook meedeed als exposant.

Samen met Cretopia wil ik makers uit de wijk een podium bieden en al dat creatieve, kunstzinnige en ambachtelijke talent in de spotlights zetten. De ruimte van Toko51 is daar natuurlijk dé aangewezen plek voor, zeker gezien alle recente ontwikkelingen rondom deze culturele broedplaats in dit gebied. Ontwikkelingen, die wel deze samenwerking mogelijk maakten - en dus ook het Museum van de Wijk. In dat kader gebruiken we ook het blog van het Werelds Oude Westen als uithangbord om alles rondom dit project te communiceren.

Zo gaat de ene deur dicht, en opent er altijd weer een andere.

De komende dagen gaan wij, Piet Hein en Lennard de Vlieger van Cretopia en ikzelf, samen met een hele hoop kunstenaars en vrijwilligers, hard aan de slag om Toko51 van voor tot achter te transformeren in een toffe expositieruimte en de voorbereidingen te treffen voor de grootse opening op zaterdag 15 juli. 

Waaronder natuurlijk, je zou het bijna vergeten, de vraag: welke Witty Art ga ik deze keer laten zien? 

Stay tuned.... 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten